ПРИВЧАЙТЕСЯ БУТИ КУЛЬТУРНИМИ ТА ВВІЧЛИВИМИ

УЧАСНИКАМИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ!

до 5-го Глобального Тижня безпеки дорожнього руху

 

 Травма - одна з головних причин смерті людей віком до 44 років. Вона посідає 3-є місце у загальному переліку причин смертності. Починаючи з XX століття, по сьогоднішній день, актуальність проблеми травматизму не зменшується. Зростають показники інвалідності й тимчасової втрати працездатності, збільшується кількість випадків зі смертельним результатом.

В чому ж проблема травматизму в цілому, та яке місце в ньому посідає дорожньо-транспортний?

Найбільшу питому вагу в травматизмі складає механічна травма.  Її особливістю є множинний характер, через що зараз такі травми прийнято називати політравмами. Показники такого виду травматизму зростають в усьому світі. Це пов’язано з механізацією на виробництві та в побуті, електрифікацією та газифікацією, значним розвитком автотранспорту, авіації, інтенсивним висотним будівництвом, спорудженням великих технічних комплексів (підземних магістралей, каналів, телевізійних веж, високовольтних електроліній тощо). Серед причин, що призводять до травматизму, на жаль, є і досить неприємні – збільшення споживання населенням алкоголю, наркотичних та токсичних речовин, неконтрольований прийом ліків тощо.

За статистичними даними ВООЗ, лише внаслідок автомобільно-дорожніх пригод щорічно в світі гине понад 250 тис. людей, а кількість травмованих перевищує 2 млн. (за іншими повідомленнями - 8 млн.). Внаслідок автомобільно-дорожніх травм в Англії щорічно гине людей більше, ніж від усіх інших травм, разом узятих. За даними Управління безпеки дорожнього руху, за останній рік кількість аварій у Вінницькій області складає 2 тис. 469 випадків, із них значна кількість з участю та з вини  дітей.

Та що ж ховається за статистикою? Взагалі-то статистика – річ досить цікава і хитра. Загальновідомі цифри далекі від справжніх показників захворюваності і смертності. Переважно вони занижені, оскільки велика кількість жителів області при отриманні травм не звертається за медичною допомогою взагалі й лікується самотужки. Отже, ці випадки не потрапляють до офіційної статистики. На сьогодні у світі навіть не вироблене єдине поняття смертності від травми. Якщо в Бельгії смертністю від травми вважають смерть на місці пригоди, то в Америці до неї зараховують і смерть протягом року після травми.

За офіційними даними у попередньому році за медичною допомогою до травмпункту лікарні швидкої медичної допомоги м. Вінниці звернулося 20617 постраждалих дорослої вікової категорії, з них 527 – внаслідок дорожньо-транспортних пригод. Кожний четвертий травмований в ДТП потребував госпіталізації, оскільки отримані ушкодження при ДТП вкрай складні, а іноді взагалі не сумісні з життям.  Так 14 осіб померли в реанімаційному відділенні.

Не втішні цифри і щодо автодорожнього-травматизму з дитячим обличчям. З 13280 дітей, що поступили в травматологічний пункт дитячої обласної лікарні, 108 були з травмами, отриманими внаслідок ДТП. 6 дітей потребували негайних реанімаційних заходів. Кожна третя госпіталізована дитина була з черепно-мозковою травмою різного ступеня важкості. До речі, доля черепно-мозкових травм серед усіх госпіталізованих внаслідок ДТП, у дорослих така ж як і у дітей – кожен четвертий госпіталізований поступає у нейрохірургічне відділення.

Складними є травми не тільки в лікуванні, але й у прогнозі на подальше життя. Оскільки часто призводять до втрати працездатності, в тому числі, здорових молодих, повних життя і енергії жителів області, а тяжкі ускладнення потребують тривалої дороговартісної реабілітації, іноді впродовж усього життя.

Та уся ця розповідь не була б настільки сумною, якби ми з дитинства привчалися бути культурними та ввічливими учасниками дорожнього руху, дотримувалися б усіх правил, ні в якому разі не сідали за кермо у нетверезому стані та при поганому самопочутті, використовували ремені безпеки та дитячі авто крісла. Будьте уважними та обачливими, адже наше життя і життя наших дітей в наших руках.